RFID come Verichip 666

VeriChip e 666 - Epi, charagma, e Chi-XI-Stigma
Ci sono molte persone là fuori che puntano al microchip come il Verichip per adattare il ruolo del Marchio della Bestia. La maggior parte delle prove bibliche tempo a sostegno di tali affermazioni è carente. Si può anche cominciare a pensare che tale sostegno non esiste. Ma se osserviamo attentamente le parole greche direttamente connessi con il Marchio della Bestia, come Epi, charagma, e Chi-XI-Stigma, diventa chiaro che il sostegno biblico per tale marchio è molto forte.Epi - Guardando nella lingua della Rivelazionein questa serie:VeriChip e il Marchio della Bestia666 - Epi, charagma, e Chi-XI-StigmaMarchio della bestia nella mano o sulla fronte?Oro, denaro e Il Marchio della Bestia 666Il Marchio della Bestia come un simbolo spiritualeI riferimenti biblici a un marchio Fisico
Una delle affermazioni più comuni nei confronti di un impianto di microchip è che il marchio della bestia si suppone sia "on" la mano o sulla fronte, e non "in" della mano o sulla fronte. Fate Rivelazione 13:16, Apocalisse 14:9-10 e Apocalisse 20:4 fare riferimento a un marchio nel corpo o sul corpo?
La stragrande maggioranza delle traduzioni disponibili optare per il. In realtà, tutte le versioni moderne usano il. Al contrario, tutte le prime versioni 1380-1833 parte con dentro che include la Bibbia di Wycliffe (1380), Tyndale (1525), Coverdale di (1535), La Bibbia del vescovo (1568), La Bibbia di Ginevra (1587), l'amato re molto James Version (1611), la Bibbia di Wesley (1755), e, infine, la Bibbia di Webster (1883). Non è stato fino a quando la Bibbia di Darby nel 1890 che il dubbio è stato lanciato contro pollici
Non è facile per eliminare il lavoro dei primi martiri cristiani, oppure i 54 studiosi che faticosamente tradotto la KJV dal comitato [1], così come il lavoro del paroliere Noah Webster, un uomo che ha una sola mano ha scritto il proprio dizionario [2] . Sarebbe sciocco di cancellare tale fede e la dedizione a favore di versioni moderne i cui traduttori pagato non ha avuto la lungimiranza di vedere come "in" potrebbe effettivamente avere un senso.
Secondo il Concordanza Strong [3], sia "in" e "on" sono le traduzioni della parola greca epi validi. Molte definizioni di Epi sono "in", "in un luogo" e "tra", ognuno dei quali descrive perfettamente il posizionamento di moderni impianti RFID come Verichip della Applied Digital Solution. VeriChip è facilmente iniettato "in" corpo "in un luogo" della mano o sulla fronte, e rimane "tra" la carne.

    
Definizione del Forte di "tra" inizia davvero ad avere un senso se si considera il BioBond brevettato [4] rivestimento che permette ai tessuti circostanti di fondersi con una capsula di vetro altrimenti liscio. BioBond era una soluzione al problema di microchip RFID migrano quando impiantata sotto la pelle di animali domestici. Questo rivestimento rende l'impianto Verichip molto difficile da rimuovere senza intervento chirurgico ed è ciò che rende "bastone". In altre parole, come il VeriChip, il Marchio della Bestia rischia di rimanere una volta impiantato.
BioBondCharagma - Il marchio per marchio della bestia
La parola greca per il marchio è charagma. Concordanza di Strong definisce charagma come "" un graffio o incisione "", "", un distintivo di servitù "", "" scolpita "", e infine "" marchio "" [5]. Strong osserva inoltre che charagma è direttamente correlata alla Charax parola greca, che significa "per affinare ad un punto" e descrive anche "un palo" [6].
Come notato sopra, una delle definizioni di charagma è scolpito. L'American Heritage Dictionary della lingua inglese definisce scolpita come segue: "" 1. Per scolpire o intagliare, incidere. 2. Per timbrare o impressionare profondamente; fissare in modo permanente "".
Da queste definizioni si ottiene un quadro chiaro di una superficie di essere trafitto da una punta acuminata, o l'atto di usare uno strumento per incidere. La relazione tra il marchio della bestia (charagma) e una siringa che trafigge la pelle è evidente. E 'stato anche osservato che il microchip è inciso o inciso durante la sua produzione [7].
Le definizioni di charagma - insieme al fatto che la Verichip viene iniettato con una siringa speciale - rendono chiaro che il marchio della bestia potrebbe benissimo essere un microchip iniettato nella mano.
Il primo uso della parola charagma fuori della Bibbia descrive il morso penetrante di un serpente. C'è un legame inquietante tra il piercing serpente Satana (Isaia 27:1), il "morso del serpente" (charagma), e un microchip siringa-iniettabili come il Verichip. Questo versetto fa pensare 13:01 Apocalisse che descrive la Bestia.

    
"[Charagma] è un inciso, inciso, di marca o inscritto 'marchio' o 'segno'. Più vicino al senso originale [...] è il primo esempio in Soph. Phil., 267, dove [charagma] denota il morso di un serpente. "
    
Dizionario teologico del Nuovo Testamento (Vol. 9, pagina 416)


    
"Qualsiasi segno inciso, impresso, o di marca, cap. Echidnes segno del serpente, cioè il suo morso, pungiglione"
    
Charagma - Henry George Liddell, Robert Scott, un Lexicon greco-inglese
Una zanna del serpente rispetto al Verichip e la siringa
Vi sfido a pensare a qualcosa che assomiglia ad una siringa più da vicino di quanto la zanna di un serpente!
Il libro di Amos cita il giorno del Signore e un morso serpente alla mano in versi consecutivi. Il leone e l'orso di cui lo stesso passaggio anche portare alla mente la bestia in Apocalisse 13:02. Questo potrebbe prefigurare il Marchio della Bestia negli ultimi giorni.Amos 5:

    
Guai a voi che desiderate il giorno del Signore! a quale fine è per voi? il giorno del Signore è tenebra e non luce.
    
Come se un uomo ha fatto fuggire da un leone, e lo incontra un orso, o entrò in casa, e appoggiò la mano sul muro e un serpente lo morde.
C'è un avvertimento importante nel verso 18 circa desiderando ultimi giorni. Anche se possiamo recogize i segni dei tempi, dovremmo in alcun modo il desiderio o cercare di affrettare loro perché sono pieni di dolore e sofferenza. Si consideri il seguente:
Chi scava una fossa vi cadrà dentro, e chi demolisce una siepe, un serpente si morde lui. Ecclesiaste 10:08
Una protezione simboleggia siepe, quindi cerchiamo Dio si prende cura di voi! Potrebbe rivelarsi una benedizione a dare la vita piuttosto che accettare il morso del serpente, il charagma, il Marchio della Bestia.Chi-XI-Stigma - seicento sessanta e sei - 666
Qui sta la sapienza. Lasciate Chi ha intendimento conti il ​​numero della bestia, perché è un numero d'uomo, e il suo numero è seicento sessanta e sei. Apocalisse 13:18
I primi traduttori biblici hanno scelto di precisare il numero 666 - seicento sessanta e sei. Questa è una delle rare eccezioni nella Bibbia inglese in cui un numero è scritto invece di utilizzare una rappresentazione numerica. Questo trattamento di 666 porta la messa a fuoco per i singoli caratteri che ci permettono di ottenere una maggiore comprensione del Marchio della Bestia.
Se guardiamo al greco vediamo che 666 si presenta con tre lettere: Chi - Xi - Stigma. I valori numerici di queste tre lettere greche aggiungere fino a 666.
Chi Xi Stigma = 600 60 6 = 666
Concordanza di Strong stigma dà la seguente definizione: "" per 'attaccare' ... un marchio inciso o perforato (per il riconoscimento della proprietà) ... segno. "" Con le definizioni di bastone, inciso, punzonato, e marchio, lo stigma è molto vicino alla definizione di charagma.
Stigma e charagma entrambi sostengono l'idea di una siringa iniettabile microchip come il Verichip. Stigma ha anche reso in lingua Inglese dove è definito come "un marchio di infamia o di vergogna," c'è un riporto evidente dal suo uso nella Rivelazione.Token della PerdizioneFilippesi 1:

    
E in nulla spaventati dagli avversari: il che per loro è una prova evidente di perdizione, ma per voi di salvezza, e quella di Dio.
    
Poiché a voi è dato nel nome di Cristo, non soltanto di credere in lui, ma anche di soffrire per lui;
Sicurezza tokenAnother definizione intrigante di stigma nel suo uso della lingua inglese è "segno". Chiunque abbia familiarità con la sicurezza digitale riconosce un token come un dispositivo fisico che viene utilizzato per ottenere diversi livelli di accesso [8]. Questo è esattamente ciò che il Verichip è, un token di sicurezza.
In autenticazione a tre fattori questo è noto come "quello che hai". Gli altri due fattori sono "ciò che si conosce" - come in una password, data di nascita, pin, ecc, e "ciò che sei" - come nella biometria, principalmente volto, iride, impronta digitale o la scansione della vena [9]. Come il Verichip, un token di sicurezza porta quasi sempre un numero univoco su di esso. Bisogna chiedersi se questo si riferisce in qualche modo al fattore tre allegience alla Bestia (Apocalisse 13:17).
I seguenti estratti di notizie dimostrano l'accoglienza di un tale token di sicurezza.

    
In definitiva, la soluzione ideale per i commercianti sarà un lettore che si basa su uno standard aperto e capace di accettare gettone contactless di ciascuna carta. La convergenza di pagamento contactless

    
"Volevo ottenere scheggiato," dice. "E 'tutto a me quello che ho messo sul mio chip, sono stato coinvolto con l'autenticazione per 20 anni, lavorando con la biometria, e stavo promuovendo il token. Ora sono il token." RFID sta diventando letteralmente sotto la pelle della gente
La definizione di "token" per stigma fornisce un suggerimento che il marchio sarà prontamente adottato a causa il suo stretto rapporto con il denaro, l'identificazione, e del commercio. E dove uno di questi si trovano di sicurezza è vicino. Sicurezza giocherà un ruolo significativo nella vendita il marchio della bestia (1 Tessalonicesi 5:03).Che cosa c'è in un nome
C'è un altro notevole correlazione tra il Verichip e Chi-XI-Stigma (666). Uno dei primi volti pubblici della Applied Digital Solutions era Digital Angel. A causa del carattere allarmante della tecnologia è stato rapidamente scoperto che l'Angelo logo Digital conteneva un nascosto ma evidente 666 [10]. Vedere l'immagine qui sotto e anche notare la luce che è centrata sulla fronte.
Un primo Digital Angel logo forma una 666
Digital Angel non è l'unico prodotto con un nome o un logo che si collega a 666. Il collegamento tra il 666 e prodotti acquisiti sembra essere diventata una tendenza per Applied Digital Solutions 'Verichip Corporation. Se non altro, si aggiungono alla crescente evidenza che rivela la natura del Marchio della Bestia e 666. E 'difficile scrivere questi fuori come una semplice coincidenza.
Exi Wireless, Sømark Innovazioni e XMark Sistemi LogosA recente acquisizione da parte di Applied Digital Solutions è Exi wireless. Ricorda che Xi è il 60 a 666. Un altro acquisto è XMark (di chi i prodotti includono WatchMate e abbracci). Le somiglianze sono evidenti. Degno di menzione è Sømark Innovations, una società che produce inchiostro RFID invisibile utilizzato per bestiame tatuaggio per il monitoraggio [11].
Anche se Xi e Chi non hanno effettuato in inglese come Stigma ha, ancora fornire qualche informazione sulle Mark. Chi è raffigurato come un maiuscolo X ed è usata per simboleggiare Cristo [12]. Questo forse allude alla paragonando dell'Anticristo di un agnello con due corna (Apocalisse 13:11), facendo riferimento al suo probabile facciata cristiana o promesse di pace.
Molte tradizioni orientali inoltre sostengono che Chi è un flusso di energia interna. Mentre solo una convinzione spirituale, è ancora un fatto interessante che le future versioni del Verichip verrà eseguito su una fonte di energia interna di nome Thermo Life.
Le lettere greche Stigma e Xi sono simili nella forma a una forma snake.The di Xi come scritto in azioni greche una stretta somiglianza con un serpente raggomitolato pronto a colpire. Stigma assomiglia anche un serpente che è arrotolato e pronto a colpire. Questo è un altro suggerimento per charagma come il morso di un serpente. E come notato da uno dei nostri lettori, l'antenna nella Verichip è una bobina di filo.Conclusione

    
Il greco epi può essere tradotto come "in" o "su", entrambi sono validi. Epi può anche essere tradotto come "in", "in un luogo" e "tra". Tutte le versioni inglesi prima del 1890 traducono epi come dentro
    
Il charagma greco è tradotto "un graffio o incisione", "un distintivo di servitù", "scolpita", e di "marchio". Charagma è anche strettamente legato al Charax che significa "per affinare ad un punto".
    
La parola scolpita inglese (uno dei defintions di charagma come elencato sopra) è definito come "scolpire o intagliare, incidere" e "Per stampare o impressionare profondamente; fissare in modo permanente."
    
Il primo uso della parola charagma fuori della Bibbia descrive il morso penetrante di un serpente. La zanna di un serpente che ricorda da vicino la siringa usata per impiantare il Verichip.
    
Il numero 666 è stato scritto in greco con le lettere di chi xi stigma (600 60 6).
    
Lo stigma greco è definito come "a 'bastone'", "un marchio inciso o perforato (per il riconoscimento della proprietà)", e "marchio". Questa definizione è molto vicina a quella del charagma greca.
    
Le lettere greche chi e xi entrambi assomigliano ad un serpente pronto a colpire. Questo coincide con charagma come il morso di un serpente e il "piercing serpente", Satana, che è associato con la Bestia del mare.
    
Stigma ha fatto in lingua inglese dove è definito come "un marchio di infamia o disonore".
Charagma, epi, e Chi-XI-stigma (666) hanno tutti significati importanti. Essi dipingono il quadro chiaro di una superficie viene perforato da una punta acuminata. Dopo aver studiato le parole greche è facile capire che il marchio della bestia potrebbe essere strettamente legato al microchip impianti come il Verichip che vengono iniettati attraverso una siringa e sono usati molto in commercio.
E 'difficile ignorare queste somiglianze quando il Verichip è già stato utilizzato per comprare e vendere. Dobbiamo onestamente valutare tutte le prove quando si considera un tale possibilty. E 'molto più di una semplice campagna pubblicitaria e una coincidenza così, guardi.Marco 13:

    
Dicci, quando avverranno queste cose? e quale sarà il segno che tutte queste cose vi saranno soddisfatte?
    
E Gesù, rispondendo loro hanno cominciato a dire, Badate che alcuno vi inganni:
    
Poiché molti verranno nel mio nome, dicendo: Io sono il Cristo, e ne sedurranno molti.
Successivo: Marchio della Bestia nella mano o sulla fronte?
Leggi la Bibbia!I versi citati in questo studio:

    
Ecclesiaste 10:08
    
Isaia 27:1
    
Amos 5:18-19
    
Marco 13:4-6
    
Filippesi 1:28-29
    
1 Tessalonicesi 5:03
    
Apocalisse 13:1-2; 13:11, 13:16-18, 14:9-10; 20:04
Condividi InformazioneLinks riferimento in questo studio:
[1] versione di Re Giacomo della Bibbia - Wikipedia
[2] Noah Webster - Wikipedia
[3] di Strong Concordanza - Wikipedia
[4] L'efficacia di Bio-Bond, un polimero poroso Guaina
[5] Forte di Lexicon greco - 5480 charagma
[6] Strong Lexicon greco - 5482 Charax
[7] Per chip o non chip
[8] token di sicurezza - Wikipedia
[9] L'autenticazione multi-factor
[10] impianti chirurgici RFID
[11] Invisible RFID sicuro Inchiostro per bovini e Persone
[12] Xmas DefinizioneTorna in alto


Verichip and 666 - Epi, Charagma, and Chi-Xi-Stigma

There are many people out there pointing to microchips like the Verichip to fit the role of the Mark of the Beast. Most of the time Biblical evidence to support such claims is lacking. One may even begin to think that such support doesn't exist. But if we look closely at the Greek words directly associated with the Mark of the Beast, such as Epi, Charagma, and Chi-Xi-Stigma, it becomes clear that Biblical support for such a mark is very strong.

Epi - Looking into the Language of Revelation

One of the most common claims against a microchip implant is that the Mark of the Beast is supposed to be "on" the hand or forehead and not "in" the hand or forehead. Do Revelation 13:16, Revelation 14:9-10, and Revelation 20:4 refer to a mark in the body or on the body?
The overwhelming majority of available translations opt for on. In fact, all modern versions use on. In contrast, all early versions from 1380 to 1833 side with in. That includes Wycliffe's Bible (1380), Tyndale's (1525), Coverdale's (1535), The Bishop's Bible (1568), The Geneva Bible (1587), the much beloved King James Version (1611), Wesley's Bible (1755), and finally Webster's Bible (1883). It wasn't until Darby's Bible in 1890 that doubt was cast against in.
It's not easy to discard the work of early Christian martyrs, or the 54 scholars that painstakingly translated the KJV by committee [1], as well as the work of the wordsmith Noah Webster, a man who single handedly wrote his own dictionary [2]. It would be foolish to write off such faith and dedication in favor of modern versions whose paid translators didn't have the foresight to see how "in" could actually make sense.
According to Strong's Concordance [3], both "in" and "on" are valid translations of the Greek word epi. Epi's many definitions include "into", "in a place", and "among", all of which perfectly describe the placement of modern day RFID implants such as Applied Digital Solution's Verichip. The Verichip is easily injected "into" the body, "in a place" of the hand or forehead, and remains "among" the flesh.
Strong's definition of "among" really starts to make sense when one considers the patented BioBond [4] coating that enables the surrounding tissues to fuse with an otherwise smooth glass capsule. BioBond was a solution to the problem of RFID microchips migrating when implanted under the skin of household pets. This coating makes the Verichip implant very difficult to remove without surgery and is what makes it "stick". In other words, like the Verichip, the Mark of the Beast is likely to stay once implanted.
BioBond

Charagma - The Mark in Mark of the Beast

The Greek word for mark is charagma. Strong's Concordance defines charagma as "a scratch or etching", "a badge of servitude", "graven", and finally "mark" [5]. Strong's also notes that charagma is directly related to the Greek word charax, which means "to sharpen to a point" and also describes "a stake" [6].
As noted above, one of the definitions of Charagma is graven. The American Heritage Dictionary of the English Language defines graven as follows: "1. To sculpt or carve; engrave. 2. To stamp or impress deeply; fix permanently."
From these definitions we get a clear picture of a surface being pierced by a sharp point, or the act of using a tool to engrave. The relationship between the Mark of the Beast (charagma) and a syringe that pierces the skin is obvious. It's also been noted that a microchip is etched or engraved during it's production [7].
The definitions of charagma — coupled with the fact that the Verichip is injected using a specialized syringe — make it clear that the Mark of the Beast could very well be a microchip injected into the hand.
The earliest use of the word Charagma outside of the Bible describes the piercing bite of a snake. There's a disturbing connection between the piercing serpent Satan (Isaiah 27:1), the "bite of the serpent" (charagma), and a syringe-injectable microchip like the Verichip. This verse brings to mind Revelation 13:1 which describes the Beast.
"[Charagma] is an engraved, etched, branded or inscribed 'mark' or 'sign'. Closest to the original sense[...] is the earliest example in Soph. Phil., 267, where [charagma] denotes the bite of a snake."
Theological Dictionary of the New Testament (vol 9, page 416)

"any mark engraved, imprinted, or branded, ch. echidnes the serpent's mark, i.e. its bite, sting"
Charagma - Henry George Liddell, Robert Scott, A Greek-English Lexicon
A serpent's fang compared to the Verichip and syringe
I challenge you to think of something that resembles a syringe more closely than the fang of a snake!
The book of Amos mentions the day of the Lord and a serpent bite to the hand in consecutive verses. The lion and bear mentioned in the same passage also bring to mind the beast in Revelation 13:2. This may foreshadow the Mark of the Beast in the last days.
Amos 5:
  1. Woe unto you that desire the day of the LORD! to what end is it for you? the day of the LORD is darkness, and not light.
  2. As if a man did flee from a lion, and a bear met him; or went into the house, and leaned his hand on the wall, and a serpent bit him.
There's an important warning in verse 18 about desiring the last days. Even though we may recogize the signs of the times, we should in no way desire or try to hasten them because they are full of pain and suffering. Consider the following:
He that diggeth a pit shall fall into it; and whoso breaketh an hedge, a serpent shall bite him. Ecclesiastes 10:8
A hedge symbolizes protection, so let God take care of you! It may prove to be a blessing to give your life rather than accept the bite of the serpent, the charagma, the Mark of the Beast.

Chi-Xi-Stigma - Six Hundred Threescore and Six - 666

Here is wisdom. Let him that hath understanding count the number of the beast: for it is the number of a man; and his number is Six hundred threescore and six. Revelation 13:18
Early Biblical translators chose to spell out the number 666 - Six hundred threescore and six. This is one of the rare exceptions in the English Bible where a number is spelled out instead of using a numeric representation. This treatment of 666 brings focus to the individual characters which allow us to gain a further understanding of the Mark of the Beast.
If we look at the Greek we see that 666 is presented with three letters: Chi - Xi - Stigma. The numeric values of these three Greek letters add up to 666.
Xi Chi Stigma = 600 60 6 = 666
Strong's Concordance gives stigma the following definition: "to 'stick' ... a mark incised or punched (for recognition of ownership) ... mark." With the definitions of stick, incised, punched, and mark, stigma is very close to the definition of charagma.
Stigma and charagma both support the idea of a syringe injectable microchip like the Verichip. Stigma has also made it into the English language where it's defined as "a mark of infamy or disgrace," there's an obvious carryover from its use in Revelation.

Token of Perdition

Philippians 1:
  1. And in nothing terrified by your adversaries: which is to them an evident token of perdition, but to you of salvation, and that of God.
  2. For unto you it is given in the behalf of Christ, not only to believe on him, but also to suffer for his sake;
Security tokenAnother intriguing definition of stigma in it's English usage is "token." Anyone familiar with digital security will recognize a token as a physical device that's used to gain various levels of access [8]. That's exactly what the Verichip is, a security token.
In three factor authentication this is known as "what you have". The other two factors are "what you know" - as in a password, birth date, pin, etc.; and "what you are" - as in biometrics, primarily face, iris, fingerprint, or vein scanning [9]. Like the Verichip, a security token almost always carries a unique number on it. One must wonder if this somehow relates to the three factor allegience to the Beast (Revelation 13:17).
The following news excerpts demonstrate the welcoming of such a security token.
Ultimately, the ideal solution for merchants will be a reader that is based on an open standard and capable of accepting each card's contactless token. The convergence of contactless payment
"I wanted to get chipped," he says. "It's entirely up to me what I put on my chip, I've been involved with authentication for 20 years, working with biometrics, and I was promoting the token. Now I am the token." RFID is literally getting under people's skin
The definition of "token" for stigma provides a hint that the mark will be readily adopted due its close relationship to money, identification, and commerce. And where any of these are found security is close by. Security will play a significant role in selling the Mark of the Beast (1 Thessalonians 5:3).

What's in a Name

There's another notable correlation between the Verichip and Chi-Xi-Stigma (666). One of the earliest public faces of Applied Digital Solutions was Digital Angel. Due to the alarming character of the technology it was quickly discovered that the Digital Angel logo contained a hidden but obvious 666 [10]. See the image below and also note the light that is centered on the forehead.
An early Digital Angel logo forms a 666
Digital Angel isn't the only product with a name or logo that links to 666. The connection between 666 and acquired products seems to have become a trend for Applied Digital Solutions' Verichip Corporation. If nothing else, they add to the mounting evidence which reveals the nature of the Mark of the Beast and 666. It's hard to write these off as mere coincidence.
eXI Wireless, Somark Innovations, and Xmark Systems LogosA recent acquisition by Applied Digital Solutions is eXI Wireless. Remember that Xi is the 60 in 666. Another purchase is Xmark (who's products include WatchMate and Hugs). The similarities are obvious. Also worth mentioning is Somark Innovations, a company that manufactures invisible RFID ink used to tattoo cattle for tracking [11].
Even though Xi and Chi haven't carried into English like Stigma has, they still provide some insight into the Mark. Chi is depicted as an uppercase X and is used to symbolize Christ [12]. This possibly hints at the Antichrist's likening to a lamb with two horns (Revelation 13:11), refering to his probable Christian facade or promises of peace.
Many Eastern traditions also hold that Chi is an internal energy flow. While only a spiritual belief, it's still an interesting fact that future versions of the Verichip will run on an internal energy source named Thermo Life.
The Greek letters Stigma and Xi are similar in shape to a snake.The shape of Xi as written in Greek shares a close likeness to a curled up snake ready to strike. Stigma also resembles a serpent that is coiled and ready to strike. This is another hint to Charagma as the bite of a serpent. And as noted by one of our readers, the antenna in the Verichip is a coil of wire.

Conclusion

  • The Greek epi can be translated as "in" or "on", both are valid. Epi can also be translated as "into", "in a place", and "among". All English versions prior to 1890 translate epi as in.
  • The Greek charagma is translated "a scratch or etching", "a badge of servitude", "graven", and "mark". Charagma is also closely related to charax which means "to sharpen to a point".
  • The English word graven (one of the defintions of charagma as listed above) is defined as "To sculpt or carve; engrave" and "To stamp or impress deeply; fix permanently."
  • The earliest use of the word charagma outside of the Bible describes the piercing bite of a snake. The fang of a snake closely resembles the syringe used to implant the Verichip.
  • The number 666 was written in the original Greek with the letters chi xi stigma (600 60 6).
  • The Greek stigma is defined as "to 'stick'", "a mark incised or punched (for recognition of ownership)", and "mark." This definition is very close to that of the Greek charagma.
  • The Greek letters chi and xi both resemble a snake ready to strike. This coincides with charagma as the bite of a snake and the "piercing serpent" Satan who is associated with the Beast of the sea.
  • Stigma made it into the English language where it's defined as "a mark of infamy or disgrace".
Charagma, epi, and chi-xi-stigma (666) all have important meanings. They paint the clear picture of a surface being punctured by a sharp point. After studying the Greek words its easy to see that the Mark of the Beast could be closely related to microchip implants like the Verichip which are injected through a syringe and are used heavily in commerce.
It's hard to ignore these similarities when the Verichip has already been used to buy and sell. We must honestly weigh all the evidence when considering such a possibilty. It's much more than just hype and coincidence so take heed.
Mark 13:
  1. Tell us, when shall these things be? and what shall be the sign when all these things shall be fulfilled?
  2. And Jesus answering them began to say, Take heed lest any man deceive you:
  3. For many shall come in my name, saying, I am Christ; and shall deceive many.
Read your Bible!
Verses referenced in this study:
  • Ecclesiastes 10:8
  • Isaiah 27:1
  • Amos 5:18-19
  • Mark 13:4-6
  • Philippians 1:28-29
  • 1 Thessalonians 5:3
  • Revelation 13:1-2; 13:11; 13:16-18; 14:9-10; 20:4
Share Information
Links referenced in this study:
E-mail this article to a friend Comment on this article View printable version E-mail this article to a friend Comments View printable version Digg this Article Add to del.icio.us Furl it! BlinkList it! Backflip it! Back To Top
  1. Verichip, 666, Chi-Xi-Stigma, Charagma, Epi - RidingTheBeast.com

    www.ridingthebeast.com/.../epi-charagma-chi-xi-st...Traduci questa pagina
    Verichip, the Bite of the Serpent. Verichip and 666 - Epi, Charagma, and Chi-Xi-Stigma. There are many people out there pointing to microchips like the Verichip ...
  2. 10:24 mark of the beast-verichip-rfid-microchip-hell-end ... - YouTube

    www.youtube.com/watch?v=V7nnB-NIsgE
    13/gen/2010 - Caricato da loveofthetruth2
    MARK OF THE BEAST DAYS 666 antichrist, verichip, microchip, buy and sell, hell, beast, rfid, tracking ...
  3. MARK OF THE BEAST-VERICHIP-RFID-MICROCHIP-HELL-END ...

    www.youtube.com/watch?v=vhtwn_YbNHM
    13/gen/2010 - Caricato da loveofthetruth2
    MARK OF THE BEAST DAYS 666 antichrist, verichip, microchip, buy and sell, hell, beast , rfid, tracking ...
  4. Altri video di verichip 666 microchip »
  5. Will the Mandatory Microchip in Obamacare End Up Being the Mark ...

    www.tldm.org/news4/markofthebeast.htmTraduci questa pagina
    The Bible says those who take the 666 Microchip will receive the Wrath of God... .... VeriChip (CHIP), the company that markets a microchip implant that links to ...
  6. VeriChip - Wikipedia, the free encyclopedia

    en.wikipedia.org/wiki/VeriChipTraduci questa pagina
    VeriChip (now re-branding PositiveID) was the only Food and Drug Administration (FDA)-approved human-implantable microchip. It was marketed by PositiveID, ...
  7. THE MYSTERY OF 666, MARK OF THE BEAST, DTS

    www.satansrapture.com/666mystery.htmTraduci questa pagina
    25/apr/2009 – The FDA, in a surprise rush, gave immediate approval to Applied Digital Solutions, to test their Verichip Implant in humans. This Microchip is to ...
  8. Alfa Omega Magazine: 666, Verichip and the Mark of the Beast

    alfayomegarevista.blogspot.com/.../666-verichip-a...Traduci questa pagina
    04/nov/2012 – 666, Verichip and the Mark of the Beast ... Even with the growing evidence in support of a microchip implant, many Christians still choose to ...
  9. VeriChip e 666 - Epi, Charagma, e Chi-XI-Stigma - progetto cristo

    progettocristo.com/index.php?option...verichip-e-666...
    VeriChip e 666 - Epi, Charagma, e Chi-XI-Stigma. Ci sono molte persone che indicano giustamente come il microchip sottocutaneo Verichip si può accomunare ...
  10. Microchip sottocutaneo

    www.the1phoenix.net/x-files/chip.htm
    Il microchip biologico di identificazione internazionale - VeriChip: è ... serie di 18 cifre sarà divisa in tre parti, ovvero tre serie di sei cifre ciascuna (ossia 666).
  11. 666, BIO CHIP, MARK of the BEAST - site index

    www.revlu.com/666.htmlTraduci questa pagina
    Next step in H1N1 flu scare, Microchip implants CONTROL, CONTROL, CONTROL Company developing under-the-skin devices to detect bio-threats VeriChip ...